אוננות: פעילות מינית בריאה ונורמלית


נכתב בתאריך: 8 באוקטובר 2023

שתף / שתפי את הסיפור בפייסבוק או בוואטסאפ

אוננות היא פעילות מינית בריאה ונורמלית שרבים מאיתנו עוסקים בה, לעתים קרובות אפילו מבלי לשים לב לכך. היא מתוארת לעתים קרובות כ"מענגת את עצמה", מכיוון שהיא כוללת אנשים ו/או בעלי חיים שנוגעים באיברי המין שלהם ומגרים אותם כדרך לחוות הנאה מינית – בדרך כלל איברי המין אך גם הפטמות, פי הטבעת, כפות הרגליים ואזורים ארוגניים אחרים.

בניגוד לאמונה הרווחת, אוננות היא לא רק משהו שנעשה על ידי נערים מתבגרים או גברים בודדים מאחורי דלתיים סגורות. אוננות היא סוג של טיפול עצמי הנהוג על ידי אנשים מכל המינים, הגילאים והנטיות המיניות – לפעמים לבד, לפעמים עם בן זוג. למרות הקבלה הרווחת של אוננות, עדיין יש הרבה סטיגמה ובושה הקשורות אליה, בעיקר בשל מוסכמות דתיות, חברתיות ותרבותיות.

ישנם יתרונות רבים לאוננות. זוהי דרך בטוחה וטבעית לחקור את הגוף שלך ולגלות מה משמח אותך מינית. מחקרים הראו כי אוננות קבועה יכולה להפחית מתח, לקדם הרפיה ולהגביר תחושות של הערכה עצמית וחיוביות הגוף – כל אלה קשורים לסיפוק מיני גדול יותר. ישנם גם יתרונות פיזיים ופסיכולוגיים שניתן להשיג מאוננות רגילה.

אוננות עוזרת לאנשים להבין טוב יותר את התגובות המיניות שלהם, שהיא המפתח לחוויות מיניות מהנות ומספקות. זה יכול לסייע בהפחתת הסיכון לעסוק בהתנהגות מינית מסוכנת עם בני זוג, כגון מין לא מוגן. לבסוף, עבור אנשים המתמודדים עם בעיות מיניות כגון קושי להגיע לאורגזמה או תפקוד לקוי של זיקפה, אוננות יכולה לעזור לזהות ולטפל בבעיות הבסיסיות.

למרות היתרונות הפוטנציאליים, רבים עדיין חווים בושה או אשמה סביב אוננות. זה נובע ממגוון גורמים, כולל איסורים דתיים, מוסכמות חברתיות ורעיונות מופנמים של מה נחשב "מקובל". חשוב לאתגר ציפיות מסוג זה, ולדעת שאוננות יכולה דווקא להועיל לבריאות הפיזית והנפשית שלנו.

למרות שכיחותה הנרחבת, נערכו מחקרים מעטים יחסית על אוננות או השפעותיה. רוב המחקר הקיים בוצע על הדמוגרפיה הגברית, כפי שהיא נתפסת בדרך כלל כהתנהגות גברית. עם זאת, חשוב להכיר בכך שגם גברים וגם נשים עוסקים בכך, וכי היתרונות של אוננות יכולים להיות מנוסים על ידי אנשים מכל המגדרים.
פורטל מומלץ-https://www.tel-aviv-escorts.com/

חשוב גם לציין כי אוננות אינה נחשבת בהכרח כתחליף לפעילות מינית בזוגיות, וגם אינה מוצא אחרון למי שאינו מצליח למצוא פרטנרים. במקום זאת, אוננות נתפסת כתוספת לחיי המין של האדם, והיא יכולה אפילו לעזור לשפר את חיי המין האלה. לדוגמה, יש אנשים המשתמשים באוננות כדרך להוסיף גירוי וריגוש למין זוגי.

לסיכום, אוננות היא פעילות מינית בריאה ונורמלית שיכולה להציע יתרונות פיזיים, פסיכולוגיים וחברתיים. למי שמרגיש אשמה או בושה על אוננות, חשוב להבין שזה נורמלי לחלוטין וכי יש דרכים לטפל בכל רגשות שליליים. אם נעשה בתבונה ובבטחה, אוננות יכולה להיות צורה בטוחה ומספקת של ביטוי מיני.

813 מילים.

התגובות נבדקות לפני הפרסום

מאמרים נוספים

לחקור את אבני החן הנסתרות של בת ים: פנינת החוף של ישראל

לחקור את אבני החן הנסתרות של בת ים: פנינת החוף של ישראל

שוכנת לאורך הים התיכון, דרומית לתל אביב התוססת, שוכנת העיר המקסימה בת ים בישראל. בעוד שלעתים קרובות מאפילות עליה הערים […]

לקריאה »
חידת הקונדום: חקירת החשיבות של פרקטיקות מין בטוחות

חידת הקונדום: חקירת החשיבות של פרקטיקות מין בטוחות

כשמדובר בבריאות מינית ופרקטיקות מין בטוחות, קונדומים הם כלי חיוני שאי אפשר להתעלם ממנו. הם אולי לא הנושא הכי זוהר […]

לקריאה »
הסרת המסתורין מעולמן של נערות ליווי: לחקור את המציאות שמאחורי הפנטזיה

הסרת המסתורין מעולמן של נערות ליווי: לחקור את המציאות שמאחורי הפנטזיה

כשאנשים שומעים את המונח "נערות ליווי", לעתים קרובות הדבר הראשון שעולה בראש הוא תמונה של אישה לבושה בקפידה, המציעה שירותי […]

לקריאה »