כל ההורים צריכים לפנות זמן לטיפול עצמי: כיצד ליצור איזון של הורות ורווחה אישית


נכתב בתאריך: 2 בנובמבר 2023

שתף / שתפי את הסיפור בפייסבוק או בוואטסאפ

האם אתה הורה מרגיש מוצף על ידי הדרישות היומיומיות של ההורות? האם אתה מתקשה למצוא איזון בין להיות הורה נהדר לבין לקחת זמן לטפח את הבריאות הפיזית והרגשית שלך? הורות היא אחת העבודות החשובות והמתגמלות ביותר שאדם יכול להיות, וגם אחת המלחיצות ביותר. כהורה, חשוב לשים בראש סדר העדיפויות את הטיפול העצמי כדי שתוכלו לתת את המיטב לילדיכם. המפתח הוא ליצור חיים של איזון על ידי פינוי זמן הן להורות והן לרווחה אישית.

טיפול עצמי חיוני לא רק לבריאות הגופנית שלך, אלא גם לרווחתך הנפשית. לקחת פסק זמן מהיום שלך רק בשבילך הוא חלק חשוב של חיים בריאים ומאוזנים. הורים לעתים קרובות שמים את הצרכים של ילדיהם ומשפחתם במקום הראשון, לעתים קרובות מתעלמים או שוכחים להזין את הצרכים שלהם. חשוב להבין שכדי להיות ההורה הכי טוב שאתה יכול להיות, אתה צריך לשים בראש סדר העדיפויות את הבריאות הנפשית והפיזית שלך.

למרבה המזל, ישנן דרכים רבות לשלב טיפוח עצמי בלוח הזמנים של ההורות שלך. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור איזון בין הורות לטיפול עצמי:

1. פנו זמן לעצמכם:

תזמן ותכנן "זמן אני" לתוך היום שלך. זה יכול להיות כרוך בכמה שעות של קריאה, התעדכנות בתוכנית או יציאה לריצה. יצירת אפילו כיסים קטנים של זמן לעשות פעילויות שמזינות את הנשמה שלך תעשה הבדל עצום בבריאות הפיזית והנפשית שלך.

2. צרו אווירה בבית:

אם אין לך הרבה זמן או אנרגיה לעשות פעילויות מחוץ לבית, יש שפע של הזדמנויות לטיפול עצמי בתוך הנוחות של הבית שלך. שקלו להשקיע בפריטים ובפעילויות שמקדמים הרפיה כמו מפזר שמנים אתריים, כיסא עיסוי או מצעים נעימים. צרו אווירה מרגיעה ותנו לעצמכם רשות להירגע ולהירגע.

3. מצא תמיכה:

בין אם מדובר בחבר, בן משפחה או הורה משותף, מצא תמיכה. חשוב שתדעו שאתם לא לבד בתהליך ההורות. פנו לעזרה מהורים אחרים שיכולים להיות לוח תהודה, מישהו לחלוק איתו סיפורים ושמבינים מה עובר עליכם.

4. תרגול תשומת לב:

מיינדפולנס היא דרך נהדרת להישאר ברגע הנוכחי ולהיות מודעים יותר לרגשות, למחשבות ולתחושות הגופניות שלכם. אפילו כמה רגעים של תשומת לב יכולים לעזור להפחית מתח ולעזור ליצור מצב נפשי שליו. הורד אפליקציה כגון Calm או Headspace כדי לעזור לך להתחיל עם טכניקות מיינדפולנס.

5. הטמיעו הרגלים בריאים:

הציבו מטרות ריאליות וצרו הרגלים בריאים. התחילו עם מטרות קטנות ובנות השגה, כמו שתיית יותר מים במהלך היום או יציאה לטיול בערב. ככל שתבנו את ההרגלים הבריאים האלה, תרגישו טוב יותר הן פיזית והן נפשית.

הורות יכולה להיות מתגמלת להפליא אך גם מלחיצה מאוד. חשוב לשים בראש סדר העדיפויות את הטיפול העצמי כדי להיות ההורה הטוב ביותר שאתה יכול להיות. לקחת את הזמן כדי ליצור איזון בין הורות לרווחה אישית יעזור ליצור חיים ללא מתח ולאפשר לך להיות נוכח יותר עבור המשפחה שלך. שלבו את הטיפים האלה בחייכם ותתחילו להרגיש במיטבכם.

התגובות נבדקות לפני הפרסום

מאמרים נוספים

לחקור את אבני החן הנסתרות של בת ים: פנינת החוף של ישראל

לחקור את אבני החן הנסתרות של בת ים: פנינת החוף של ישראל

שוכנת לאורך הים התיכון, דרומית לתל אביב התוססת, שוכנת העיר המקסימה בת ים בישראל. בעוד שלעתים קרובות מאפילות עליה הערים […]

לקריאה »
חידת הקונדום: חקירת החשיבות של פרקטיקות מין בטוחות

חידת הקונדום: חקירת החשיבות של פרקטיקות מין בטוחות

כשמדובר בבריאות מינית ופרקטיקות מין בטוחות, קונדומים הם כלי חיוני שאי אפשר להתעלם ממנו. הם אולי לא הנושא הכי זוהר […]

לקריאה »
הסרת המסתורין מעולמן של נערות ליווי: לחקור את המציאות שמאחורי הפנטזיה

הסרת המסתורין מעולמן של נערות ליווי: לחקור את המציאות שמאחורי הפנטזיה

כשאנשים שומעים את המונח "נערות ליווי", לעתים קרובות הדבר הראשון שעולה בראש הוא תמונה של אישה לבושה בקפידה, המציעה שירותי […]

לקריאה »