כמה שעות שינה צריך ביממה


נכתב בתאריך: 2 בדצמבר 2022

שתף / שתפי את הסיפור בפייסבוק או בוואטסאפ

נראה שכולנו אוהבים לישון, אך לא כולנו טובים בזה. עבור אנשים רבים ישנו קושי להירדם, שינה לא איכותית ויקיצה מוקדמת. לפעמים זו אחת מהבעיות, ולפעמים זה כולם ביחד. הסיבות לבעיות השינה יכולות להיות שונות, אך נראה שסטרס הוא אחד הגורמים המרכזיים המדירים שינה מעיננו. אך לפני הכל, כמה שעות בכלל אנו אמורים לישון?

אולי זו מזכרת מהשירות הצבאי, אך תמיד היה מקובע לי בתודעה כי שש שעות שינה ביממה זה מה שצריך. אך האמת שמה שטוב לצבא, כנראה לא בדיוק תואם לדעתם של החוקרים אשר סבורים כי אנו לא ישנים מספיק. לא רק ש 6 שעות שינה מטכ“ליות לא תופס מבחינת החוקרים, חשוב גם לזכור כי מספר שעות השינה משתנה עם הגיל, ותלוי גם ברמת הפעילות שלכם. על פי מומחי השינה, בגיל 18-25 מספר שעות השינה הוא כ 7 עד 9 שעות שינה ביממה. וכך זה ממשיך עד גיל 64. אך באופן מפתיע, כאשר אנו מבוגרים יותר אנו יכולים להסתפק ב 7-8 שעות שינה.

מחסור בשעות שינה זה מסוכן

על פי החוקרים אנשים שאינם ישנם מספיק נמצאים בסיכון לתחלואה מוגברת. הסובלים מחוסר שינה נמצאים בסיכון של 48% לפתח מחלת לב או למות ממחלת לב. ובסיכון מוגבר של 15% לחטוף שבץ. וזה עוד לא הכל, הסיכון גם גדול יותר למחלת הסכרת, כאבי ראש, דיכאון, פגיעה בתפקוד המיני, פגיעה בזיכרון, תהליכי הזדקנות מואצים ועוד. שלא תבינו לא נכון, 10 שעות שינה ביממה גם כן יכולות לגרום לנזק, גם בשעות שינה מרובות עולה הסיכוי להתקפי לב ושבץ מוחי.

ומה אפשר לעשות בשביל לשפר את השינה?

לפני שרצים לטיפולים תרופתיים, כדאי לבדוק את הרגלי החיים שלכם. למשל יש להימנע מקפה ומשקאות מעוררים, ולהפחית גם בצריכת האלכוהול. ארוחות כבדות לפני השינה גם כן אינן מומלצות. אך אולי הדבר הכי חשוב שאתם יכולים לעשות זה להפחית את הסטרס. אם תרצו משהו שיגרום לכם להיות רגועים לפני השינה, תוכלו לנסות בילוי בדירות דיסקרטיות בירושלים. זה מעולה להפגת הסטרס.

התגובות נבדקות לפני הפרסום

מאמרים נוספים

לחקור את אבני החן הנסתרות של בת ים: פנינת החוף של ישראל

לחקור את אבני החן הנסתרות של בת ים: פנינת החוף של ישראל

שוכנת לאורך הים התיכון, דרומית לתל אביב התוססת, שוכנת העיר המקסימה בת ים בישראל. בעוד שלעתים קרובות מאפילות עליה הערים […]

לקריאה »
חידת הקונדום: חקירת החשיבות של פרקטיקות מין בטוחות

חידת הקונדום: חקירת החשיבות של פרקטיקות מין בטוחות

כשמדובר בבריאות מינית ופרקטיקות מין בטוחות, קונדומים הם כלי חיוני שאי אפשר להתעלם ממנו. הם אולי לא הנושא הכי זוהר […]

לקריאה »
הסרת המסתורין מעולמן של נערות ליווי: לחקור את המציאות שמאחורי הפנטזיה

הסרת המסתורין מעולמן של נערות ליווי: לחקור את המציאות שמאחורי הפנטזיה

כשאנשים שומעים את המונח "נערות ליווי", לעתים קרובות הדבר הראשון שעולה בראש הוא תמונה של אישה לבושה בקפידה, המציעה שירותי […]

לקריאה »