תפקוד לקוי של זיקפה: גורם, טיפול ומניעה


נכתב בתאריך: 23 באוקטובר 2023

שתף / שתפי את הסיפור בפייסבוק או בוואטסאפ

תפקוד לקוי של זיקפה (ED) הוא מצב שכיח בקרב גברים, המוגדר כחוסר יכולת לשמור או להשיג זקפה, או לשפוך. ED יכול להיגרם על ידי בעיות פסיכולוגיות כגון דיכאון, חרדה, או מתח, כמו גם בעיות פיזיות כגון סוכרת, לחץ דם גבוה, ובעיות במחזור הדם. גברים רבים מוצאים ED להיות הרסני מבחינה רגשית, ולכן חשוב לבקש עזרה וטיפול מרופא.

ההערכה היא כי כ -18 מיליון גברים בארצות הברית סובלים ED. למרות המצב יכול להיות מביך, לדבר עם רופא על זה היא אחת הדרכים הטובות ביותר לקבוע את הסיבה הבסיסית ולהחליט אילו טיפולים עשויים להיות היעילים ביותר עבור הפרט.
starsxxx.com

סיבה נפוצה של ED היא מחלות לב וכלי דם, אשר יכול להשפיע על זרימת הדם אל ובתוך הפין. עישון ושתייה יכולים גם לתרום להפרעות קשב וריכוז, כמו גם השמנת יתר וחוסר איזון הורמונלי. הטיפול ב- ED תלוי בגורם הבסיסי שלו: ניהול מצב כרוני, כגון סוכרת או לחץ דם גבוה, מסייע להפחית ED גם כן.

במקרים רבים, בעיות פסיכולוגיות כגון מתח, חרדה או דיכאון הן הסיבה השורשית ל- ED. במקרים אלה, ייתכן שיהיה צורך בתרופות ו / או ייעוץ כדי לעזור לטפל בבעיות אלה ולשפר את התפקוד המיני. ייעוץ עשוי גם לעזור לזוגות כפי שהם לומדים לתקשר כראוי ולהבין את הצרכים אחד של השני.

ישנם מספר טיפולים זמינים כדי לעזור להקל על הסימפטומים של ED, כולל תרופות, זריקות, ומכשירי ואקום. תרופות כגון ויאגרה, סיאליס ולויטרה הן הנפוצות ביותר, והן נלקחות בדרך כלל ממש לפני פעילות מינית. תרופות אלו מסייעות להגביר את זרימת הדם לפין, ומאפשרות זקפה בתגובה לגירוי מיני.

זריקות הן צורה נוספת של טיפול, שבו תרופה מוזרקת ישירות לאזור הפין. פתרון זה גורם לכלי הדם להירגע ויכול, במקרים מסוימים, לעזור עם ED. מכשירי ואקום יכולים לשמש גם כדי לקדם את זרימת הדם לפין. המכשיר יוצר ואקום סביב הפין, ומעודד אותו להיות זקוף.

ישנם מספר שינויים באורח החיים שגברים יכולים לעשות כדי לעזור להפחית את הסיכון ל- ED. פעילות גופנית באופן קבוע מסייעת לשפר את זרימת הדם בכל הגוף, ובכך, יכולה להפחית את הסבירות של ED. בנוסף, תזונה בריאה יכולה לעזור להפחית את הסיכון הכללי של ED. הפסקת עישון והפחתת צריכת אלכוהול הן דרכים אחרות להפחית את הסיכון ל- ED.

חשוב לזכור כי ED היא בעיה נפוצה, וזה לא משהו להתבייש בו. אם גבר חווה ED, זה חיוני לדבר עם רופא, אשר יכול לעזור לזהות מצבים בסיסיים, להציע טיפולים, ולהמליץ על שינויים באורח החיים. עם הגישה הנכונה, ED ניתן לנהל או לטפל, ובכך להחזיר הנאה מינית עבור הפרט.

התגובות נבדקות לפני הפרסום

מאמרים נוספים

לחקור את אבני החן הנסתרות של בת ים: פנינת החוף של ישראל

לחקור את אבני החן הנסתרות של בת ים: פנינת החוף של ישראל

שוכנת לאורך הים התיכון, דרומית לתל אביב התוססת, שוכנת העיר המקסימה בת ים בישראל. בעוד שלעתים קרובות מאפילות עליה הערים […]

לקריאה »
חידת הקונדום: חקירת החשיבות של פרקטיקות מין בטוחות

חידת הקונדום: חקירת החשיבות של פרקטיקות מין בטוחות

כשמדובר בבריאות מינית ופרקטיקות מין בטוחות, קונדומים הם כלי חיוני שאי אפשר להתעלם ממנו. הם אולי לא הנושא הכי זוהר […]

לקריאה »
הסרת המסתורין מעולמן של נערות ליווי: לחקור את המציאות שמאחורי הפנטזיה

הסרת המסתורין מעולמן של נערות ליווי: לחקור את המציאות שמאחורי הפנטזיה

כשאנשים שומעים את המונח "נערות ליווי", לעתים קרובות הדבר הראשון שעולה בראש הוא תמונה של אישה לבושה בקפידה, המציעה שירותי […]

לקריאה »