הסבר על המושג ״החזר השקעה״ וחשיבותו


נכתב בתאריך: 11 ביולי 2022

שתף / שתפי את הסיפור בפייסבוק או בוואטסאפ

אם בניתי את כל המשפך השיווקי עד עכשיו, בניתי מודעת פרסום ממומנת ועשיתי לה אופטימיזציה – המטרה העיקרית שלי עכשיו היא לוודא שאני נמצא ברווח כלשהו, ואם כן, לשמור אותו ולהגדיל אותו.

כי אם יש לי רווח והכל פועל בצורה אוטומטית – בעצם השגנו את המטרה, נכון?

פייסבוק/אינסטגרם/יוטיוב מפעילים את האלגוריתמים, והכל רץ ופועל. כמובן שזה נשמע קל ופשוט, אבל אם אתם לא יודעים איך לבנות מודעת פרסום או פאנל שיווקי, כנראה שלא תגיעו לשלב הזה והבעיה היא כנראה באחד מהשלבים הקודמים. אבל אם ביצעתם את כל השלבים עד עכשיו ואתם שומרים על החזר השקעה חיובי – הכל על טייס אוטומטי והשלב הבא הוא למצוא עוד מוצרים ולבנות להם עוד מודעות!

בקיצור, לחזור על כל השלבים האלה שוב. כאשר הצלחתם לבנות משפך שיווקי שמזרים הכנסה אוטומטית – המטרה היא לבנות עוד ועוד מודעות. השאלה היא כמובן – עד כמה קשה אתם מוכנים לעבוד? :]

נדבר עכשיו על אחד המושגים הכי חשובים בשיווק שותפים וגם מושג מאוד חשוב בעסקים ושיווק.

ROI – Return on investment = החזר השקעה

אתם תראו את המושג הזה הרבה, ולכן חשוב לי שתבינו אותו בצורה הטובה ביותר, ולכן יש פרק שלם על המושג הזה.

נתחיל בנוסחה של ROI – הכנסות מהשקעה מסויימת פחות הוצאות ההשקעה לחלק להוצאות ההשקעה.

הכנסות מהשקעה – הוצאות על ההשקעה = ROI.

החזר השקעה בא בעצם מהמקום של ״כמה מוחזר לי ממה שהשקעתי״. דרך אגב, זה לא חייב להיות רק בעסקים. יש הרבה מאוד אנשים חזקים בתחום ההתפתחות האישית שאומרים שהחזר השקעה נוגע לכל התחומים בחיים.

כל החלטה שלנו מביאה איזה שהוא החזר השקעה. אם אני מחליט ללכת לחדר כושר במקום להחליט לשכב על הספה ולאכול מקדונלד'ס, אז החזר ההשקעה על האימון יהיה כנראה יותר חיובי לחיים שלי, מאחר ואני מפתח את מסת השריר ומעלה את רמת האנרגיה מאשר להכניס לגוף שלי מזון מועבד.

יכול להיות שהחזר ההשקעה של לקרוא ספר מניב יותר מאשר לראות סרטון של חתולים ביו טיוב. כמה ומה מוחזר לי ממה שאני משקיע? אם זו אנרגיה ואם זה כסף, שעל זה נדבר היום.

הוצאות [100 ₪ ] – הכנסות [120 ₪ ] = ROI

________________________________

הוצאות [100 ₪]

החזר ההשקעה שלי יהיה הכנסות פחות הוצאות לחלק להוצאות.

באחוזים : 20%

במקרה הספציפי הזה החזר ההשקעה שלי הוא 20% +.

ROI הוא אחוז מסוים. ברגע שיש לנו החזר השקעה חיובי, משהו שמניב החזר השקעה חיובי ומרוויחים מהפעולה הזו, זה הזמן לעשות להגדיל את סכום הכסף שאותו אנחנו מוציאים. אם אני משקיע 1,000 ₪ ואני מכניס 1,200 ₪ ועשיתי את כל הבדיקות והסטטיסטיקות, זה הזמן להוציא יותר כדי להגדיל את ההכנסה.

אם אני מוציא 10,000 ₪ ואני עדיין מכניס על אותה הסקאלה של 20% פחות יותר, אולי אני יכול להוציא 10,000 ₪ ולהכניס 11,500 ₪, ואז הרווח שלי יהיה 1,500 ₪ ולא 200 ₪. אמנם החזר ההשקעה שלי יורד אבל אני מכניס יותר כסף. לכן אפשר להתלהב בהחזר השקעה גבוה, וברגע שאתם מוצאים את זה אל תפחדו שירד האחוז שלו כדי שתרוויחו יותר כסף.

לדוגמה: על מוצר מסוים ששיווקנו בדינג דונג היינו מוציאים בערך 20,000 ₪ בחודש והחזר ההשקעה שלנו היה מאוד גבוה, בערך 20% שזה החזר השקעה ממש טוב. היה לנו דף נחיתה הרבה פחות טוב וממיר ממה שהוא עכשיו.

בעקבות זה הגענו למסקנה שכדאי לנסות להוציא 100,000 ₪ בחודש. באותו החודש, אחוז החזר ההשקעה שלנו אמנם ירד קצת אבל הוא עדיין נשאר חיובי והכנסנו הרבה יותר כסף, כי הוצאנו הרבה יותר.

החזר ההשקעה עדיין היה חיובי והיינו ברווח. אם אתם ברווח, אתם בכיוון טוב ויכולים להמשיך להגדיל תקציבים.

כי אם אני מוציא שקל וחוזר עם שקל ו 10 אגורות אני ברווח. אם אני אוציא 10 שקלים ואני אחזיר שקל, אני אנסה להוציא 100 ₪. ה ROI שלי עלה? מצוין. בואו נוציא יותר. כמובן שלא לכולם יש תקציבים כאלה גדולים על ההתחלה, אבל הנקודה המרכזית היא שברגע שאתם מוצאים נכס מניב, דף מכירה, צורת שיווק מסויימת, מודעה בפייסבוק – ברגע שאתם משקיעים שם X כסף ואתם חוזרים עם החזר השקעה חיובי זה הזמן להגדיל תקציבים ולתת פוש, וכל עוד אתם ברווח, להמשיך ולהכניס יותר כסף.

לשים את החשיבות על מספרים. גברים משקרים, נשים משקרות, אבל מספרים לא משקרים.

תתמקדו בכמה רווח אתם, ולא רק על אחוז החזר ההשקעה. החזר השקעה כמובן יכול להיות גם שלילי. אם אני מכניס 100 ₪ אבל מוציא 120 ₪, אז החזר ההשקעה שלי הוא מינוס 20%.

הסיבות להחזר השקעה שלילי יכולות לנבוע מכשלים בכל אחד מהשלבים הקודמים.

לכן עליכם להריץ טסטים וניסויים, ולהמשיך לשפר את השיווק שלכם עד שתגיעו להחזר השקעה חיובי!

התגובות נבדקות לפני הפרסום

מאמרים נוספים

ספורט: איחוד קהילות ותרבויות באמצעות אהבת התחרות
חדש!

ספורט: איחוד קהילות ותרבויות באמצעות אהבת התחרות

ספורט היא שפה אוניברסלית שיש לה את הכוח לקרב בין אנשים מכל תחומי החיים. יש לה את היכולת לשבור מחסומים […]

לקריאה »
סגנון חיים: מבט מקיף על הדרך בה אנו חיים
חדש!

סגנון חיים: מבט מקיף על הדרך בה אנו חיים

כאשר אנו שומעים את המילה "סגנון חיים", המוח שלנו עשוי להעלות באופן אוטומטי תמונות של חופשות מפוארות, בגדי מעצבים וארוחות […]

לקריאה »
מכוניות: חלק מהותי מחיינו
חדש!

מכוניות: חלק מהותי מחיינו

מהרגע שאנחנו מבוגרים מספיק כדי להבין, אנחנו מוקסמים ממכוניות. אנחנו רואים אותם מתקרבים במורד הרחוב, מלוטשים ומבריקים, וחולמים על היום […]

לקריאה »