עשה זאת בעצמך עבור ויקיפדיה: כיצד תוכל לתרום לאנציקלופדיה המקוונת הגדולה בעולם


נכתב בתאריך: 29 בפברואר 2024

שתף / שתפי את הסיפור בפייסבוק או בוואטסאפ

בעידן הדיגיטלי של היום, האינטרנט הפך למקור למידע כמעט בכל נושא. וכשמדובר בידע והפניה, אתר אחד בולט מעל השאר – ויקיפדיה. עם למעלה מ-6 מיליון ערכים באנגלית בלבד, זוהי האנציקלופדיה המקוונת הגדולה והפופולרית ביותר בעולם. מהיסטוריה למדע, מתרבות פופ לפוליטיקה, ויקיפדיה הפכה למקור המידע האמין והעדכני שלנו.

אבל האם אי פעם תהיתם מי יוצר ומתחזק את כל המאמרים האלה? התשובה עשויה להפתיע אתכם – מדובר באנשים בדיוק כמוני וכמוך. כן, זה נכון, ויקיפדיה היא פלטפורמה שיתופית שמסתמכת על תרומות של עורכים מתנדבים מכל רחבי העולם. והחלק הכי טוב? כל אחד יכול להצטרף לפעולה ולהפוך לעורך ויקיפדיה DIY. בפוסט בבלוג זה, נחקור את העולם של עשה זאת בעצמך עבור ויקיפדיה וכיצד תוכל לתרום למשאב מקוון מדהים זה.

הכוח של עשה זאת בעצמך עבור ויקיפדיה

לפני שנצלול לתוך איך אתה יכול להיות עורך ויקיפדיה, בואו קודם כל להבין את החשיבות ואת הכוח של עשה זאת בעצמך עבור ויקיפדיה. מאז השקתה בשנת 2001, ויקיפדיה נמצאת בחזית הדמוקרטיזציה של המידע. האתר פועל על בסיס הרעיון של מיקור המונים, שבו המידע נאסף ומאומת על ידי קבוצת אנשים ולא על ידי רשות אחת. התוצאה היא מאגר ידע מגוון המתפתח ללא הרף, המייצג מגוון רחב של נקודות מבט ונקודות מבט.

יתר על כן, מדיניות העריכה הפתוחה של ויקיפדיה מאפשרת הפצה מהירה של מידע. בתוך דקות ספורות, אדם יכול ליצור או לערוך ערך, ובתוך שניות, מיליוני אנשים ברחבי העולם יכולים לצפות בו ולשתף אותו. זה הופך את ויקיפדיה לכלי רב עוצמה להפצת מידע חשוב ובזמן, במיוחד במהלך אירועים גלובליים גדולים כמו בחירות או אסונות טבע.

בנוסף, עשה זאת בעצמך עבור ויקיפדיה מספק פלטפורמה לאנשים לחלוק את המומחיות והידע שלהם בנושאי נישה שאולי לא סוקרו בהרחבה במקורות אחרים. זה מאפשר הבנה מקיפה ומעמיקה יותר של נושא, ובכך להגדיל את האיכות הכוללת של האנציקלופדיה.

להיות עורך ויקיפדיה: מדריך הדרכה

עכשיו שאנחנו מבינים את הכוח והחשיבות של עשה זאת בעצמך עבור ויקיפדיה, בואו נחקור איך אתה יכול להיות עורך ויקיפדיה ולתרום לאנציקלופדיה המקוונת העצומה הזו.

שלב 1: יצירת חשבון ויקיפדיה

הצעד הראשון להפוך לעורך ויקיפדיה DIY הוא ליצור חשבון. לחץ על כפתור "צור חשבון" בפינה השמאלית העליונה של דף הבית של ויקיפדיה ופעל לפי ההוראות. אתה יכול לבחור שם משתמש לטעמך, אך ודא שהוא אינו פוגעני או מתחזה למישהו אחר. יצירת חשבון מאפשרת לך גם לעקוב אחר התרומות שלך, לתקשר עם עורכים אחרים דרך דף השיחה שלך ולגשת לכלי עריכה מתקדמים.

שלב 2: למד את יסודות העריכה

לוויקיפדיה יש מדריך מקיף ודף ארגז חול כדי לעזור לך להכיר את יסודות העריכה. באפשרותך להתנסות בעיצוב שונה ובסגנונות ציטוט שונים וללמוד כיצד להוסיף קישורים ותמונות. מומלץ גם לקרוא את המדיניות וההנחיות של ויקיפדיה כדי להבין את הציפיות והסטנדרטים של הקהילה לכתיבה ועריכה של ערכים.

שלב 3: מצא מאמרים לעריכה או יצירה משלך

עכשיו הגיע הזמן להעמיד את הכישורים שלך למבחן על ידי מציאת ערך לערוך או יצירת אחד מאפס. אתה יכול להתחיל על ידי שימוש בסרגל החיפוש כדי לחפש מאמרים בנושאים שמעניינים אותך או נמצאים בתחום המומחיות שלך. אם אתה נתקל במאמר הטעון שיפור, לחץ על כפתור 'ערוך' בפינה השמאלית העליונה של הדף ובצע את השינויים הדרושים. אם אינכם מוצאים מאמר בנושא מסוים, תוכלו ליצור מאמר חדש על ידי לחיצה על כפתור 'יצירה' בסרגל הצד.

שלב 4: עקוב אחר מדיניות תוכן הליבה של ויקיפדיה

כעורך ויקיפדיה, חשוב לעקוב אחר מדיניות תוכן הליבה: נקודת מבט נייטרלית (NPOV), אימות, וללא מחקר מקורי. מדיניות זו מבטיחה שכל המאמרים נכתבים מנקודת מבט ניטרלית, נתמכים על ידי מקורות מהימנים, ואינם מכילים מחשבות או מחקרים מקוריים. אי ציות למדיניות זו עלול לגרום לביטול העריכות שלך או לחסימת החשבון שלך.

שלב 5: שיתוף פעולה ותקשורת עם עורכים אחרים

ויקיפדיה היא פלטפורמה שיתופית, והיא פועלת בצורה הטובה ביותר כאשר עורכים עובדים יחד למען מטרה משותפת – ליצור ולתחזק מקור מידע אמין. אם יש לך הצעה או שאלה בנוגע למאמר, אתה יכול להשאיר הודעה בדף השיחה של המאמר או לפנות לעורכים אחרים דרך דפי השיחה שלהם. שיתוף פעולה עם עורכים אחרים מסייע גם בשיפור האיכות הכוללת של המאמר, מכיוון שניתן לשלב נקודות מבט מרובות.

שלב 6: היו סבלניים ומכבדים

לבסוף, זכור שוויקיפדיה היא פלטפורמה מונחית קהילה, וייתכן שייקח זמן עד שהעריכות שלך ישולבו או שהערך יפותח במלואו.

התגובות נבדקות לפני הפרסום

מאמרים נוספים

חיות מחמד: החברים האהובים של האנושות
חדש!

חיות מחמד: החברים האהובים של האנושות

מכלבים נאמנים ועד חתולים שובבים וציפורים אנרגטיות, חיות מחמד היו חלק בלתי נפרד מהחברה האנושית במשך מאות שנים. הם מציעים […]

לקריאה »
כושר: המרדף אחר חיים בריאים
חדש!

כושר: המרדף אחר חיים בריאים

כושר גופני הוא מונח המשמש בדרך כלל לתיאור מצב של כושר גופני ובריא. הוא כולל מגוון רחב של פעילויות, כגון […]

לקריאה »
ספורט: איחוד קהילות ותרבויות באמצעות אהבת התחרות
חדש!

ספורט: איחוד קהילות ותרבויות באמצעות אהבת התחרות

ספורט היא שפה אוניברסלית שיש לה את הכוח לקרב בין אנשים מכל תחומי החיים. יש לה את היכולת לשבור מחסומים […]

לקריאה »