מילון מושגי יסוד בשיווק שותפים

מילון מושגי יסוד בשיווק שותפים

  1. אפיליאייט / משווק – זה אדם שהחליט לקחת מוצר מסוים שכבר קיים ולשווק אותו. התשלום שמגיע לו יכול להיות פר ליד או פר מכירה, כלומר עמלת מכירה. הוא החליט לקחת מוצר ולמצוא את כל הדרכים שהוא יכול, בין אם זה רשימת תפוצה או בניית מודעות במדיה החברתית כדי לקחת את המוצר הזה. ליצרן או לבעלים של המוצר יש את האמצעים היחודיים שלו כדי לדעת מי הביא את המכירה, איזה משווק או איזה אפיליאייט הביא את המכירה.

2) סופר אפיליאייט – זה אדם שיש מתחתיו קבוצה של אפיליאטורים והוא יכול להגיד לבעל המוצר שיש לו למשל 50 אנשים נוספים שהוא יכול לשווק דרכם את המוצר הזה. שיחה בין סופר אפילייאט לבעל מוצר תשמע משהו כמו:
״אם אני מעביר להם את המוצר שלך, תן למשווקים האלה 20% ולי תן עוד 5%.
ככה שעל כל לקוח שהם מביאים, אני גם מקבל 5% או 10%״ או מה שהם יסגרו בעצמם. זה פשוט אדם שיש תחתיו משווקים נוספים והוא נעזר בהם בשיווק המוצר. בעל המוצר משלם לו עבור מכירות שהאפיליאטורים הביאו כי הוא חשף בפניהם את המוצר. לכן אם אתם מכירים הרבה אנשים ואתם חושבים שאתם יכולים לצאת לדרך הזאת – לכו על זה. זה בהחלט משהו מגניב, שיכול להניב אחלה של פירות.

3) מפרסם או בעל מוצר – אם לי יש מוצר כלשהו, אני יכול לשווק אותו בעצמי, או שאני יכול למנף את המכירות ואת החשיפה על ידי כך שאני אתן אותו לאפילייטורים שישווקו אותו.
אוכל לשלם להם פר ליד או פר עמלת מכירה.

4) עמלה – היא אחוז מסוים מסכום המכירה שאותו אני אשלם למשווק שדרכו הגיעה המכירה אלי (כבעל מוצר).

5) ליד – מתעניין/לקוח פוטנציאלי. אם לקוח הוא מישהו שכבר שילם או רכש את המוצר, ״ליד״ זה מישהו שמתעניין ברכישה.

ליד יכול להיות בפורמט של אי מייל – כלומר, אם יש לי דף נחיתה ובדף הנחיתה הזה ישאירו עשרה אנשים את המייל שלהם, אז יש לי כביכול 10 לידים. במילים אחרות נכנסו 10 מתעניינים. אם יש לי דף מכירה או דף נחיתה אחר, ושם אפשר להשאיר גם אי מייל וגם טלפון, שאף אחד מהם עדיין לא קנה, הם עדיין נחשבים לידים.
לסיכום, ליד מתאר מישהו שהביע עניין במוצר שאתם משווקים, אבל עדיין לא רכש אותו.

6) רשימת תפוצה –  אוסף של מיילים, טלפונים, או רוכשים. רשימת תפוצה יכולה לכלול אימיילים, שמות, טלפונים, ועוד שדות שאתם יכולים להגדיר במערכת הדיוור שלכם.

7) תשלום פר ליד – אם אני בעל עסק או בעל מוצר כלשהו, אני יכול להחליט שאני משלם למשווקים או לאפיליאטורים פר לידים שהם מכניסים. אני אשלם למשווק על כל טלפון או לקוח פוטנציאלי שאתה מכניס לי למערכת – תשלום של 10 שקלים לדוגמא. 

8) תשלום פר מכירה – כמו שאמרנו, בעל העסק משלם לאפליאטור שלו רק כאשר מתבצעת מכירה. עמלה ממחיר המוצר.

9) דף נחיתה – יש הבדל בין דף נחיתה ודף מכירה. דף נחיתה הוא בעצם דף שבו המתעניין [ליד] "נוחת" עליו דרך קישור בפייסבוק, אינסטגרם או כל פלטורמה אחרת: "בוא תלמד את סודות השיווק" למשל. אפשר להשאיר בדף הנחיתה את המייל/טלפון.
ההבדל בדף נחיתה ודף מכירה הוא בדרך כלל בדף נחיתה, אין מוצר שאפשר לקנות. כלומר אין הצעה למכירה. הלקוח הפוטנציאלי מביע עניין ו״נוחת״ כאן.

10) דף מכירה – דף שבו יש הצעה לרכישה.

11) תנועה – באנגלית TRAFFIC – כמה אנשים מהאינטרנט מגיעים לדף נחיתה או מכירה. תנועה = אנשים.

אהבת? שתף עם חבריך:

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn

כתיבת תגובה