מה מעניין את הלקוח, ומה לא?

מה מעניין את הלקוח, ומה לא?

מה מעניין את הלקוח ומה לא?

  • בסופו של יום את הלקוח לא מעניין מי אתה, מה המוצר או מה האיכות שלו.
  • אכפת להם רק אם הוא פותר או מקל להם על הבעיה, או נותן להם יתרון כלשהו.

בהמשך לפסקה הקודמת, תזכרו – כשאתם מוכרים קורס להפסקת עישון, קורס לירידה במשקל, קורס אילוף כלבים – הלקוחות לא קונים את הקורס.

הם קונים את עצם זה שהקורס יפתור להם את בעית עודף המשקל, או את בעית העישון וזה גורם להם למות בטרם עת, קונים משחת שיניים מלבינה כי זה נותן להם שיניים לבנות שיאפשרו להם להעלות את ההערכה העצמית שלהם.

  • אנחנו צריכים להבין כתוצאה מכך מה מעניין את הלקוח.

    לכן תפסיקו לנסות לשכנע אנשים בצורה לוגית, ותתחילו לדבר במונחים של יתרון, פתרון והקלות.
  • תיכנסו לנעליים של הלקוחות ותחשבו “מה הפתרון, היתרון או ההקלה שהמוצר נותן” לא סתם לכתוב “בואו להלבין את השיניים כי זה מגניב” או “בואו לקנות את משחת השיניים הטובה ביותר”. זה לא מעניין את הלקוח. מעניין את הלקוח שהמשחה הזו תעלה לו את ההערכה העצמית, תאפשר לו למצוא זוגיות בצורה נוחה ותגרום לו להרגיש טוב יותר עם עצמו ועם אחרים, ובנוסף תלבין לו את השיניים שיהיו נוצצות ולבנות כמו שהוא רוצה. הוא לא קונה קורס אילוף כלבים כי הוא רוצה לאלף את הכלב שלו. הוא רוצה לאלף את הכלב שלו כי הכלב עושה לו בעיות, גונב אוכל או מפריע לו לתקשר עם אנשים אחרים, ולכן הקורס נותן את הפתרונות לדברים האלה.

    הוא מקל על הלקוח בעצם זה שהוא חוסך לו המון זמן ואנרגיה בכך שהוא לא צריך להתמודד עם כל זה.

    קחו את המשפט הזה לתשומת לבכם בכל פעם שאתם רושמים תוכן שיווקי כלשהו – “שיווק זה להיכנס לתוך שיחה שהלקוח הפוטנציאלי כבר מבצע עם עצמו בתוך ראשו” – כי המטרה היא לחשוב כמו הלקוחות, מה הלקוח שלי באמת היה רוצה לקנות? מה חשוב לו? מה מעניין אותו? מה המוצר שלי יכול לחסוך ללקוח? ולהשתמש במידע הזה.

    לא לחשוב מה מעניין אתכם, או מה שאתם חושבים שיעניין את הלקוח, אלא להיכנס לראש של הלקוח ולחשוב מה הכאבים שלו? מה הצרכים והרצונות שלו? מה הבעיה שלו כרגע? מה הוא מחפש? דרך אחת היא לשאול, ודרך שנייה היא להתחיל לחשוב כמו לקוח.

אהבת? שתף עם חבריך:

כתיבת תגובה