מהי הבעיה הכי גדולה כיום בשיווק שותפים, ואיך פותרים אותה?

מהי הבעיה הכי גדולה כיום בשיווק שותפים, ואיך פותרים אותה?

להלן מספר תובנות מעוררות מחלוקת מהספר ״פסיכולוגיה אבולוציונית״ + מהי הבעיה הכי גדולה כיום בעולם השיווק שותפים, גם בצד בעל העסק ובעיקר בצד המשווק, ואיך פותרים אותה:

נתחיל ברקע קצר לבעיה הכי גדולה:
מי שמכיר אותי יודע שאני חובב מאוד גדול של פסיכולוגיה אבולוציונית, ומהן הסיבות שאנחנו עושים את מה שאנחנו עושים, ברמה תת הכרתית.

הלקח המשמעותי והכואב ביותר שלמדתי ב3 שנים האחרונות, אחרי בנייה של מעל 250 משפכים שיווקיים למוצרים הוא – שכיצורים אנושיים, אנחנו לא רוכשים ״מוצרים״, אלא אנחנו רוכשים פתרונות, הקלות, ויתרונות למיניהם.

במילים אחרות, המוח האנושי לא מתוכנת לקנות ״את המוצר או הקורס״, אלא הוא מתוכנת ברמה תת הכרתית להשיג את מה שהמוצר יפתור לו, יקל עליו או היתרון ההישרדותי שהוא יתן לו.

כמו שרוברט צ׳יאלדיני, מחבר בספר ״השפעה – פסיכולוגיית השכנוע״ כתב – כל תהליך השכנוע מבוסס על מספר קטן של עקרונות שפועלים ברמה התת הכרתית של המוח האנושי״.

ולמה אני מספר לך את זה?

כי עד לא מזמן, חטאתי באמונה שככל שהמוצר עצמו יהיה טוב יותר, כך יותר אנשים יקנו אותו.

והאמת היא, שזה חד משמעית – לא נכון.

מה שכן נכון הוא, שככל שהמוצר משווק בצורה הטובה והמשנכעת יותר, ככה יותר אנשים יקנו אותו.

*הערה חשובה – אם מוצר כלשהו הוא גרוע, אבל השיווק שלו מדהים, אז מן הסתם שאנשים אולי ירכשו אותו, ומיד אחרי הרכישה יבטלו. או שכבר בכל רחבי ברשת יהיו מאמרים על כמה שהמוצר גרוע.

אז אני לא מתייחס למוצרי ״סקאם״ ומוצרי נוכלות, ואני יוצא מנקודות הנחה שבעל המוצר הוא לא נוכל, ושיש לו מוצר שהוא סביר ומעלה.

בואו נחמיש לרגע את העניין הזה קצת יותר לעומק:

מוצר א׳ הוא מוצר 9 מתוך 10 כוכבים בתחום הדיאטה.

מוצר ב׳ לעומתו, הוא מוצר 7 מתוך 10 כוכבים באותו תחום בדיוק.

מה שכן, המשפך השיווקי של מוצר ב׳ הוא פשוט מעורר אורגזמה.

משפך שיווקי דרך אגב, כולל בדרך כלל דף נחיתה, דף מכירה, מדריך חינמי כתוב או סרטונים חינמיים כלשהם, וסדרת מיילים.

אז בחזרה למשפך השיווקי המדהים של מוצר ב׳:

הוא מכיל סמכות, מציג עדויות, מבטא מגבלות, מכיל כתיבה עם סוגסטיות ועוד.

לעומת זאת, מוצר א׳ שהוא אומנם מוצר טוב יותר, מכיל כתיבה בינונית מאוד, לא משתמש בששת עקרונות השכנוע המדעיים, לא מנצל את טיב המוצר כדי להציג עדויות בצורה נכונה, וסדרת המיילים האוטומטיים שלו בינונית מאוד.

מי לדעתכם ימיר בצורה טובה יותר?

אחרי אין סוף ניסויים וטסטים, אני יכול להגיד שמוצר ב׳ לוקח, ובפער משמעותי.

עכשיו, אם חוזרים לנקודה המרכזיות, והיא ״מהי הבעיה המרכזית כיום בעולם השיווק שותפים, ואיך פותרים אותה״?

אז הבעיה המרכזית ביותר כיום היא – במשפכי שיווק לא מספיק ממירים של מוצרים.

עכשיו אני לא בא להגיד שאף בעל מוצר לא יודע איך לשווק את המוצר שלו.

זאת ממש לא הנקודה שלי.

הנקודה שלי היא, שאחרי שהעלנו אין סוף מוצרים אצלנו ברשת השיווק וחשפנו אותם למאות משווקים שונים, הבעיה לא היתה בחוסר במשווקים, אלא היא היתה בדיוק להפך – בכך שהמוצרים שאותם משווקים שיווקו, לא הביאו למספיק מכירות, כתוצאה ממשפכי שיווק בינוניים ולא ממירים.

ובתור מי שהיה אחראי על העלאת המוצרים לרשת שיווק שלנו בדינג דונג, זאת היתה טעות שלי, ואני לוקח אחריות.

עכשיו הגיע הזמן לפתור את הבעיה הזו אחת ולתמיד, כי לא ייתכן שמשווקים מוציאים כסף על פרסום של מוצרים, שמשפכי השיווק שלהם לא ברמה הגבוהה ביותר.

בואו אפילו נפרק את הבעיה למתמטיקה פשוטה, כדי שתבינו עד כמה אחוז או 2 בהמרה של המוצר, לכאן או לכאן, הוא משמעותי עבור המשווק:

מוצר X עולה 1000 שקל לצרכן, והמשווק מרוויח 400 שקל עמלה על כל מכירה שמגיעה דרכו.

אחוז ההמרה הנוכחי של מוצר X הוא 2% המרה, כלומר מכל 100 לידים שהמשווק מביא, 2 רוכשים.

כדי שהמשווק ייצא מרווח, הוא צריך שליד יעלה לו פחות מ8 שקל, נכון?

(אם הוא הביא 100 לידים, 2 קנו אז הוא הרוויח 800 שקל, כל עוד הליד עלה לו פחות מ8 שקל, הוא מרווח)

מה היה קורה אם אחוז ההמרה של אותו מוצר, היה עולה ל4%?

עכשיו, על אותו עלות של ליד, המשווק יוצא מרווח ב800 שקל על כל 100 לידים שהוא מביא.

ואם משפרים את דף המכירה ואת סדרת המיילים, ומצליחים להביא את המוצר ל6% המרה?

מבינים לאן אני חותר?

אז, איך אנחנו פותרים את הבעיה אחת ולתמיד ומחיים מחדש את עולם השיווק שותפים?

כדי שכל התהליך הזה יקרה בצורה הטובה והפשוטה ביותר, יש 2 כללים שחייבים להתקיים בו זמנית ובכל רגע נתון.

1) שהמוצרים שנמצאים במערכת השותפים, יכילו את המשפך השיווקי הטוב ביותר שהם יכולים

2) לעולם אסור לשכוח את כלל מספר 1

(נכון, הקרדיט לסגנון המפשט הולך לוורן באפט, אבל זרום איתי )

הסיבה שהמוצרים שנמצאים במערכת חייבים להכיל את המשפך השיווקי הטוב ביותר עבורם הוא מאוד פשוט:

כי ככל שמוצר הוא יותר ממיר, ככה יותר משווקים ישמחו לשווק אותו, ולהפך – 
ככל שמוצר הוא פחות ממיר, ככה פחות משווקים ישווקו אותו.



אז איך לעזאזל דואגים לכך שהמשפכים השיווקיים של בעלי המוצרים יהיו הכי ממירים שאפשר?

אז ככה: 

כשאנחנו בדינג דונג התחלנו בתור רשת שותפים, היו לנו רק 2 מוצרים.

כן, היינו רשת שותפים עם 2 מוצרים בלבד.

והאמת, שגם מספר המשווקים היה מאוד קטן.

אבל מה קורה לרשת שיווק, שמגיעה מעולם השיווק והקופירייטינג, שמעלה 2 מוצרים עם אחוז המרה ממוצע של 33%? 
(שבמלים אחרות זה אומר ש1 מכל 3 אנשים שמשאירים פרטים, רוכש)

מצליחים להכניס כמעט חצי מליון שקל ב17 יום, וחשבון הסליקה נחסם כתוצאה מחשד להונאה.

(תמונות ההוכחה נמצאות בדף המכירה של מסלול הזהב)

כן, אז טעות של צעיר, אני מודה, אבל שכחתי להודיע לקאדרקום שאנחנו מוסיפים כמה משווקים לסיפור ומגדילים את היקף השיווק של 2 המוצרים.

ומה שקרה זה שקארדקום, אחת החברות הסליקה הגדולות ביותר בארץ, חסמו לנו את חשבון הסליקה, אחרי שסלקנו 498 אלף שקל ב17 יום בלבד.

הטענה שלהם היתה שאין סיכוי בעולם ש״קבוצת נערים״ (ככה הם קראו לנו) מבלי משרד (גרתי אז עם ההורים והכתובת שהיתה אצלהם במערכת היתה של הבית שלי) מסוגלים להכניס חצי מליון שקל ב17 יום מבלי לעשות הונאה כלשהי.״

כן, אז הם חשבו שעשינו הונאה, ופשוט מאוד, סגרו לנו את החשבון.

אז, אני לא משתף אותף במספרים האלה כדי לקבל טפיחה על השכם או כדי שתגיד לי איזה גבר אני.

אמא שלי יחד עם 2 הסבתות שלי עושות את העבודה הזו כבר בצורה מספיק טובה.

מה שכן, כמו שנאמר – ״גברים משקרים, נשים משקרות אך מספרים לא משקרים״.

ובהרבה דברים אני אישית מאוד מאוד גרוע, אבל בדבר אחד אני מאוד מאוד טוב.

והוא?

לקחת מוצרים, ולבנות להם משפכי שיווק ממירים שמביאים מכירות.

זהו.

ולמה זה אמור לעניין אותך בתור משווק או בתור בעל עסק?

כי תזכור מה אמרתי בהתחלה – הבעיה הכי גדולה כיום בעולם השיווק שותפים, הוא שמשווקים מקבלים מוצרים עם משפכי שיווק לא מספיק ממירים.

ואנחנו – באים לשנות את זה.

והנה הפתרון:

יכול להיות ששמת לב שבחודשיים האחורנים לא הייתי יותר מדי פעיל בקבוצה הזו.

הסיבה היא שהבנתי את גודל הבעיה והתחלתי להכשיר צוות משווקים שכל תפקידם מהיום הוא להיצמד לבעלי המוצר, ולשפר יחד איתו את המשפך השיווקי, יום ולילה.

אז מהיום, כאשר בעל עסק מחליט עכשיו להעלות את המוצר או את השירות שלו לרשת שותפים של דינג דונג, הוא מקבל אוטומטית את הדבר הבא:

איש שיווק מטעם החברה שלנו, שנצמד אליו בואפן אישי, ועובר איתו פרט פרט במשפך השיווקי שלו עד שהוא יהיה ברמה הטובה ביותר.

הליווי הצמוד כולל סשנים 1 על 1 בשיתוף מסך עם איש השיווק ללא הגבלה, שבהלכם אנחנו נדאג שכל פרט קטן במשפך השיווקי בנוי בצורה השיווקית הטובה ביותר.

בנוסף, כדי שהוא יוכל לעשות קצת שיעורי בית, הוא מקבל קורס שיווק שמכיל 20 שיעורים במתנה, שכולל כתיבה שיווקית, שיווק במיילים, ובניית משפך שיווקי בצורה הנכונה.

אנחנו נעשה הכל כדי לפתור את בעיית ההמרה שקיימת כיום בעולם השיווק שותפים, ואנחנו אכן נפתור אותה.

כי לא ייתכן, שמשווקים יוציאו כסף על פרסום מוצר כלשהו, כשהמשפך עצמו לא בנוי עדיין בצורה הטובה והמשכנעת ביותר.

ולגבי המערכת שותפים החדשה שלנו:
בימים הקרובים יעלה סרטון הסבר על שימוש במערכת, זה אמנם עדיין הגרסא הראשונית והרבה מאוד דברים עדיין בפיתוח כדי לייעל את עולם השיווק שותפים, אך לביתיים ניתן להירשם ולהתחיל לשווק.

אשמח לשמוע מה את או אתה חושבים כאן בתגובות, כמשווק או כבעל עסק, 
ושיהיה לנו, ולעולם השיווק שותפים הרבה בהצלחה.

אהבת? שתף עם חבריך:

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn

כתיבת תגובה