מה חשוב ללמוד לפני שמתחילים לעסוק בשיווק

מה חשוב ללמוד לפני שמתחילים לעסוק בשיווק

לפני שלומדים כל דבר שקשור לשיווק, יש לדעתי מספר דברים קריטים שהרבה יותר חשובים ללמוד אותם, והם בצורה עקיפה/ישירה יקבעו את ההצלחה של משווק או לא.

ארשום פה כמה נקודות שלדעתי לא מספיק מדברים עליהם, והם לדעתי המרכיבים הקריטים בהצלחתו של משווק או לא.

1) הבנה עסקית

הכניסה לעולם העסקים היא לרוב מכה קשה. 
מהיכרות עם מושגים כמו ROI, ועד להיכרות עם המוסדות השונים כמו מס הכנסה ומע׳׳מ.

לפני ההיכרות עם עולם השיווק, לדעתי ההבנה שבראש ובראשונה אתם מנהלים עסק כלשהו, וההיכרות עם עולם העסקים היא לא פחות חשובה.

כמובן שהעצה הכי טובה במקרה הזה היא לקרוא ספרים (מי שרוצה רשימה טובה שירשום לי בתגובות), להזמין אנשים שכבר הצליחו לבנות עסקים לארוחות/קפה ולשאול אותם כל מה שאתם מספיקים או להיצמד אליהם ולעבוד בחינם לתקופה.

2) תקשורת בין אישית מוצלחת

לדעתי הרבה יותר חשוב מיכולת הכתיבה, שיווק בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת, היא ההבנה שלבד יהיה מאוד קשה להצליח במשחק הזה, והיכולת של מישהו ליצור קשרים/חברויות/שיתופי פעולה הרבה יותר חשובה בטווח הארוך מאשר כמה מכירות הבאת למוצר מסוים בתור התחלה.

3) יכולת מכירות/שכנוע

כשאני פתחתי את העסק הראשון שלי זה היה בגיל 22 – והוא נכשל קשות.

לא כי הפסדתי יותר מדי כסף, אלא כי הפסדתי יותר מדי זמן.

חוסר ההיכרות שלי עם עולם העסקים (נקודה #1) הביאה אותי לעשות אין סוף טעויות (שכמובן לומדים מכל טעות) אבל בעיקר בעיקר, לימדה אותי שבלי יכולת השכנוע והיכולת למכור – כמעט בלתי אפשרי להצליח עסקית.

אני זוכר שבאותה תקופה סיפרו לי על מחקר שגילה ש80% מהמיליארדים בעולם עבדו זמן מסוים בחייהם במכירות.

כמה ימים אחרי זה שמתי את העסק על המתנה והתחלתי לעבוד כאיש מכירות.

כמו שגרנט קארדון אומר – sales cures all שבתרגום חופשי –

״מכירות מרפאות הכל״

(בעסק כמובן)

מכירות זה לא בהכרח מכירות טלפוניות, זה גם יכול לבוא לידי ביטוי בשכנוע מישהו לעשות שיתוף פעולה, לשכנע חברות לעשות עבורכם מחירים טובים יותר, וכמובן יכולת השכנוע בכתיבה.

מסקנה – תלמדו את עולם השכנע והמכירות

4) איך המוח האנושי עובד

לא סתם תשמעו אין סוף אנשי שיווק גדולים מדברים על כמה זה חשוב.

אבן פייגן, ראסל בראנסון, אל ריס, ג׳ק טראוט, קלאוד הופקינס דיוויד אוגלבי ועוד.

הבנת המוח האנושי, הצרכים ההישרדותיים, כאב מול עונג, פסיכולגיית הצרכים ועוד, יעזרו לכם להתקדם במקפצות משמעותיות בעולם השיווק.

ספרים מומלצים על המוח האנושי:
– פסיכולוגיה אבולוציונית

– הגן חיות האנושי (the human zoo)

– כל סרטוני היוטיוב של David snyder

– ספרים של ריצ׳ארד בנדלר

– ספרים של טד ג׳יימס

– היכרות עם עולם הNLP

– כוחו של תת המודע

– היכרות עם עולם ההיפנוזה

5) ניצול שגוי של זמן

יש היום אין סוף דרכים לקבץ משימות/ למנף פעילויות/ לבצע אווטסורסינג (מיקור חוץ) ולחסוך ממכם אין סוף שעות מיותרות.

כמו שאמרתי מקודם, הכישלון הראשון של העסק שלי לא היה כי הפסדתי הרבה כסף, אלא כי אין סוף פעמים בזבזתי על משימות מסוימות שבועות במקום שהיו יכולות לקחת לי מספר ימים בלבד עם הייעול הנכון.

(נ.ב. לכו לקרוא את הספר ״4 שעות עבודה בשבוע״)

החשיבה צריכה להיות איך ניתן למנף הכי טוב את הזמן ולאו דווקא איך לשווק בזמן שאני מפסיד הכי פחות כסף.

להוציא הרבה כסף על פרסום/שיתופי פעולה/רכישת נכסים אינטרנטיים עוזר לדעת מהר יותר מה לא עובד ולהביא אותכם להבנת התבניות של מה כן עובד – ואז להשקיע את המאמצים והאנרגיה שם.

6) להפסיק להתבכיין

סתם כי להתבכיין לא עוזר בשום דבר, אז בטח שלא בשיווק 😀

7) היכרות עם חוק ה80/20 של פרטו

עוד נקודה של ייעול זמנים/אנרגיה. 20 % מהפעיליות שלכם יניבו 80% מהתוצאות שלכם.

תשאלו את עצמכם שוב ושוב מהם ה20% האלה, ותמדקו שם את האנרגיה.

פוקוס עדיף על פני פיזור

או במילים אחרות, זה שרודף אחרי 2 ארנבות לבסוף תופס אף אחת מהן.

אהבת? שתף עם חבריך:

כתיבת תגובה